יום שלישי, 11 בינואר 2011

מסתננים: אני רק שאלה...



בשולי הפולמוס סביב מעמד העובדים הזרים, היחס אליהם והמשך שהותם בישראל נשכחה שאלה אחת פשוטה: האם לא היה מישהו שהיה אמור לדאוג שיהיה מישהו שידאג שהם לא ייכנסו לארץ?


הם עדיין ממשיכים להגיע. מאות רבות בכל חודש. 


למעלה מ-10,000  מסתננים מאפריקה לישראל מהלך שנת 2010

האם אין איזה משרד, איזה שר, איזה אלוף פיקוד איזה מישהו שהיה אמור להיות אחראי לעצור אותם היכן שהוא ?

דו"ח שהוגש לוועדת הפנים והגנת הסביבה "מסתננים ומבקשי מקלט מסודן בישראל" בג' בתמוז תשס"ז 19 ביוני 2007 ונכתב ע"י אורי טל קובע כי :

"השב"כ מסר כי אין דרך לדעת מי ממבקשי המקלט מסודן הוא פליט על רקע הומניטרי, מי מהגר עבודה לא חוקי ומי מסתנן על רקע ביטחוני, והתריע על הסיכון הביטחוני שבחדירת נתיני סודן לישראל"

ע"פ אותו דו"ח לדברי סא"ל יונתן ברנסקי, קמב"ץ פיקוד דרום, מספר המסתננים עולה בכל חודש ושיעור נתיני סודן בקרבם עולה גם הוא. הצבא אינו רשאי להחזיק במסתננים יותר מ-24 שעות. לכן אם ארגונים חברתיים או אחרים אינם לוקחים את המסתננים תחת חסותם לאחר שחצו את הגבול, הצבא משחרר אותם בבאר-שבע ומעבירם לידי משטרת ישראל, בכוונה שהמשטרה תהיה אחראית להם מעתה ואילך.   לדברי סא"ל ברנסקי, אלו ההוראות שנתן אלוף פיקוד הדרום.  לא ברור מדוע החלטת ראש הממשלה מ-14 ביוני הביאה לאי-הבנה בין המשטרה לצבא, אך לפי דיווח בתקשורת מ-18 ביוני, הושארו בבאר-שבע עשרות מסתננים סודנים, לאחר שגורמים רשמיים לא הסכימו לטפל בהם.  מהמשרד לביטחון הפנים נמסר כי משטרת ישראל פועלת בהתאם להחלטת ראש הממשלה.   התוצאה של המחלוקת בין הצבא למשטרת ישראל היא שהמסתננים הסודנים מקבלים על-פי רוב סיוע מפעילים חברתיים, מאזרחים מודאגים או מפעילי התנועה האסלאמית. 

האם המדיניות העמומה של הכנסת עשרות אלפי פליטים סודנים לישראל והפקרתם ללא השגחה נוהלה ותומרנה בהוראה מגבוה למרות התרעת השב"כ כי מדובר בסיכון בטחוני ? האם היה קשר שתיקה סביב הפרצה החמורה בגבולה הדרומי של מדינת ישראל ? מדוע ? היכן היו אמצעי התקשורת בכל אותה תקופה ?


לא יכול להיות שהבעייה היא תקציבית, שהרי הטיפול במסתנן והבעיות ששהותו בארץ יוצרות אמור לעלות עשרות מונים מאשר מניעת כניסתו. 
מי הוא אם כך, המישהו הזה ומדוע החליט כפי שהחליט ? 

האם יכול להיות שזה אותו אחד שאמור להיות אחראי על אכיפת חוקי הבנייה במזרח ירושליים, בגליל ובנגב אך מתעקש לאכוף אותם רק בשומרון? 

האם יכול להיות שזה אותו אחד שמעלים עין מעשרות אלפי התחלות בנייה של וילות במגזר הערבי שלקולותיו הוא מייחל בבחירות אך הורס כל צריף ופחון בשומרון? 

האם יכול להיות שזה אותו אחד שמודע לכך שיש אלפי כלי נשק בלתי חוקיים בכפרי הערבים בגליל אך למען "שמירת הסטטוס קוו" וה"דו-קיום" מעדיף שלא להיכנס לכפרים אלה אלא לאסוף את כלי הנשק ממתנחלים טובים ביש"ע ומתושבי הבקעה? 

האם יכול להיות שזה אותו אחד שמודע להסתה החמורה ולפעילות הפלילית שנעשית ע"י התנועה האיסלאמית בגליל כדבר שבשגרה אך מעדיף (אולי תמורת טובות הנאה..) להעלים עין ולהשקיע במאות תקנים ומשרות באגף בשב"כ ה"מטפל" במתנחלי יצהר? 

איך יכול להיות שעשרות אלפי מסתננים חדרו לארץ מבלי שנשמע על כך מילה מ"כלבי השמירה של הדמוקרטיה" שיודעים לדווח לנו על כל פסק הלכה שאינו "פוליטי קורקט" הנשמע מפי רבני וגדולי ישראל?


מי היה אמור לדאוג  לסגור את הגבול בדרום במהלך העשור האחרון, מדוע לכל הרוחות הוא לא עשה את זה ומדוע אף אחד לא סיפר לנו על כך?




2 תגובות:

  1. התשובה די ברורה. ישראל חתומה על אמנת האו"ם לזכויות פליטים, אמנה שהיא עצמה היתה מיוזמותיה אחרי השואה. לישראל אסור לגרש אנשים שבאים מדארפור ומאריתריאה.

    (פעם זה היה כך גם עם פליטים מחוף השנהב, אבל כיום האזור כבר אינו אזור אסון ולכן ישראל גירשה ומגרשת את הפליטים משם בהדרגה)

    האמנה הזו מבטיחה כי מדינות נאורות לא יוכלו לגרש אנשים הבאים מאזורי אסונות, ללא קשר לדתם, עמם ומוצאם.

    כמובן שישנה מחלוקת בנוגע לזהות האפריקאים, אם הם באמת מאזורי אסון וכן הלאה, אבל היה סמוך ובטוח שלמדינת ישראל יש שורה של חוקרים מקצועיים, מתרגמים ומומחים לתרבות שתפקידם לקבוע האם הסודאני הוא מהצפון או מהדרום וכן הלאה. גם אם כמה אחוזים של רמאים מגיעים, עדיין אני סמוך ובטוח שרוב רובם של הפליטים אכן סבלו מאלימות קשה ונוראית.

    כאשר סודאן תפסיק להיות אזור אסון מבחינת האו"ם ישראל תוכל לגרש את כל הפליטים, בהנחה שהם לא יולידו כאן ילדים ולא יעברו עוד שנים.

    נכון לעכשיו יש בישראל פחות פליטים סודאנים מאשר רוב מדינות המערב. בקנדה למשל יש מעל 50,000 סודאנים. צרפת מאשרת מעמד פליט לכ-10,000 סודאנים בשנה מאז 2003.

    אז זהו בגדול. מותר לנו כמובן לבנות חומה גדולה, ולאטום את ליבנו למעשי טבח ואונס מזעזעים של לא-יהודים, אך זהו בעיני מעשה אנטי-יהודי ואנטי-אנושי. כנכד לניצולי שואה שרוב משפחתו המורחבת הושמדה ברוסיה ובפולין, אני אומר "לא עוד!"

    השבמחק
  2. צביאל היקר
    חבל שאינך מבין שיש כאן גם הרבה שוחד - ראשיה בשוחד ישפוטו.

    השבמחק